Toyota Corolla WRC1998, New Zealand /internet/1:24

Rozpracované modely z papíru

Toyota Corolla WRC1998, New Zealand /internet/1:24

Příspěvekod petr77 » 03 bře 2010, 10:31

Tak jsem tu s novým kouskem, tentokrát je to vůz kategorie WRC - Toyota Corolla.
S tímto vozem bojoval do posledního podniku sezóny 98 Carlos Sainz o titul mistra světa s Tommi Makinenem. Nakonec byl sice poražen, ale jen díky zechnické závadě na poslední RZ cca 500m před cílem. Situace byla pro Carlose o to smutnější, protože Tommi už si v tu dobu balil na hotelu po havárii v prvním dnu rallye. Ale i taková je rallye.

Corolla je dodnes kultovním automobilem. Jezdci byla oblíbena pro své příjemné jízdní vlastnosti, pro diváky pak byla atraktivní svým do té doby nevídaným vzhledem, spojujícím tvář rodinného hatchbacku a agresivní výraz soutěžního speciálu. Corolla byla výsledkem dlouhodobého vývoje, některé komponenty byly testovány v poslední verzi závodní Celicy ST205. Bohužel jen pár let po vypuštění tohoto skvostu na rychlostní zkoušky se Toyota Team Europe z rallye stáhl a dal přednost Formuli 1. Vzhledem k nepokračujícímu vývoji a fatálnímu nedostatku náhradních dílů na tyto vozy je dnes vzácnost vidět některou z Coroll na trati.

Motor
Objem 1972 ccm
Max. výkon 221 kW (300 koní) při 5700 ot./min
Točivý moment 510 Nm při 4000 ot./min
Rozvod DOHC
Turbodmychadlo Toyota CT20
Transmise
Převodovka Xtrac (šestistupňová se sekvenčním řazením)
Spojka suchá karbonová třílamelová
Diferenciály Přední a centrální hydraulické, zadní mechanický (u verze Lexus všechny elektronické)
Brzdy a podvozek
Zavěšení McPherson
Tlumiče Öhlins
Přední brzdy šotolinové - 295 mm, asfaltové - 343 mm
Zadní brzdy šotolinové - 295 mm, asfaltové - 295 mm
Pneumatiky Michelin
Disky Speedline (asfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců)
Rozměry
Délka 4100 mm
Šířka 1770 mm
Rozvor 2465 mm
Hmotnost
1230 kg
Debut v MS
Rally Finland 1997


A nyní nějaké info ze stavby.
Model je volně stažitelný, karoserie je spracovaná slušným způsobem, ale úpravám se ani tak nevyhne. Podvozek dosti zaostává, ale dá se stím něco udělat.
Stavbu jsem začal přední částí vozu, vyřezal všechny otvory k chladičům a brzdám, některé z nich budou zakryté mřížkou
ObrázekObrázek

Po dokončení přední části jsem pokračoval ve střední části modelu. Díky tomu že se chystám dělat interiér byl jsem nucen předelat chlopně na dílech které zasahovali do oken. Model neoplívá kdovíjakou přesností takže napojit barvy přecházející ze střechy do boků a jiné bylo docela obtížné.
Obrázek
Samotné zasklení modelu, je kapitola sama pro sebe. Hlavně zaoblené zadní okno mi dalo opravdu zabrat. No posuďte sami jak se vše podařilo.

Obrázek
ObrázekObrázekObrázek


Vytvořeny vnitřní části karosérie.
Zkompletování přední a zadní částti v celek.
Přilepen zadní nárazník.
A započata práce na interiéru - momentálně pracuji na přístrojové desce
Obrázek
ObrázekObrázekObrázek
Tak to je zatím vše, doufám že se model bude alespoň trochu líbit.
Petr
petr77
greenhorn
 
Příspěvky: 6
Registrován: 02 led 2010, 16:03

Re: Toyota Corolla WRC1998, New Zealand /internet/1:24

Příspěvekod DORIS » 26 bře 2010, 22:24

Slušná práce, na to jak je model náročný tvarově.Zkus slepovat díly bez originálních chlopní tak, že vytvoříš nové, vytvaruješ je a vlepíš je pod oba díly - tak vznikne dokonale čistý a přesný spoj.Já ty zoubky vždy odstřihávám. ;)
Uživatelský avatar
DORIS
Člen scalecars
 
Příspěvky: 762
Registrován: 04 led 2009, 17:40


REKLAMA

Zpět na Papírové modely

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron