Jelikož se mi rám na Nascaru pořád rozpadá a je to jak boj s větrným mlýnem, rozhodl jsem se zvedat si sebevědomí na vedlejší stavbě
Předloha: V roce 1977 Colin Champan uvedl do světa F1 první "wing car" - auto s přísavným efektem, které bylo charakteristické tím, že natvarovaly spodek bočnic do tvaru obráceného křídla (udělali difuzor pod bočnicema). Tim pádem podvozek generoval přítlak a nevytvářel odpor jako křídla na karoserii. Toto všechno bylo ještě znásobené těsnícími lištami na bocích vozu, které uzavřely okraj karoserie se silnicí a tim pádem vzduch pod autem nemohl utíkat pod ním do stran. Tím byl nucen proudit rychle pod podvozkem a jenom po difuzoru. Jen nespolehlivost motorů a převodovek znamenaly, že Lotus 78 nevyhrál šampionát.
V roce 1978 nahradil Nilssona (který zemřel téhož roku na nádor na mozku) další Švéd - SuperSwede Ronnie Peterson jako dvojka sekundoval Michaelu Andrettimu, který dominoval, kde se dalo.
Předloha je z 3. závodu 1978 v Jižní Africe na Kyalami, kde se vystřídalo v čele hodně jezdců. Ke konci byl na čele Patrick Depailler s Tyrrellem, ale jak mu začlo docházet palivo, tak ho dohnal Ronnie Peterson a v posledním kole v předposlední zatáčce ho předjel. Získal tak jedno ze dvou vítězství v 1978 než tragicky zahynul po závodu v Monze 1978 (paradoxně v tom závodě Andretti získal mistrák)
http://www.youtube.com/watch?v=Qq4WvfB1X5Y
Model je Tamiya reedicovaná nyní s leptama a upravenýma dekálama (jsou trochu tmavší, ale pořád se mi zdají moc žluté). Na HLJ byl ve výprodeji s 40% dolů a osobně se mi líbil víc než Lotus 79 kvůli 2 ouškům za jezdcem. Spolu s Lotusem 92 (taky má ouška za jezdcem) a Lotusem 47 jsou to pro mne jedny z nejhezčích Lotusů. Standard Tamiya nabízí k postavení verze Nilssona a Andrettiho z 1977 ze závodů bez tabákových reklam (Anglie, Německo, Francie) a ještě kvalifikace na Brands Hatch 1978 (bez tabáku, ale s reklamou Olympus a s Petersonem za volantem). Díly maj docela otřepy kvůli stáří forem, ale sedí k sobě docela dobře.
Dokoupil jsem k tomu dekály na 1977 verzi od Tony Bay decals (Tamiya nemá tabákový reklamy a GoodYear reklamy na gumy) a zkusim se řídit podle hesla: "Co jde vidět, na tom si dám záležet, co ne, to schovam " Na fotce se dokoupené tabákové reklamy zdají moc hnědé a Tamiya správné, ale ve skutečnosti se mi zdá, že Tamiya moc svítí do žluta a tabákové jsou dobře do béžova.
Lepty jsou sice pěkný, ale postrádaj přezky na pásy.
Zatmelit komíny
A je nutné upravit nosníky zadního křídla, jelikož to v modelu používali v 1977.
Vyvrtané a ořezané skalpelem
Uříznuté a napasované na lept. Asi tak 5x se mi to zlomilo v nejtenčím místě
Předloha:
Kola měly šroubky na ráfcích
Tak jsem je na všech kolech vyvrtal 0,3mm a nalepil tam leptané šroubky od Model Car Garage Ještě zmatnit trochu chrom a nalakovat středy.
Spodek vypadá takto:
A Tamiya, jelikož do toho v 70. letech byla móda dávat baterku a motorek to má takto:
Je teda nutný to zatmelit, vybrousit a uříznout držáky baterie na stranách (jelikož by to šlo vidět)
A tamka má zrcátka držený přebytečným plastem navíc
Tak se bude ubírat plast skalpelem a brousit jako na předloze
Zkušební mock up
A zadní křídlo dostalo pláty z plechů.
8)